FAQ dla partnerów i nowych klinik – MediRaty
ozdobnik

FAQ dla partnerów i nowych klinik

ozdobnik

To pierwsze w Polsce rozwiązanie w kategorii consumer finance, dedykowane klinikom stomatologicznym i innym podmiotom branży medycznej oraz medycyny estetycznej. Zostało wprowadzone w 2010 roku przez spółkę Ratalnie.com SA (obecnie: LM PAY S.A.) pierwotnie z myślą o udzielaniu pożyczek dla Pacjentów gabinetów stomatologicznych na szczególnie drogie procedury protetyczne i implantoprotetyczne.

Zasada działania systemu jest bardzo prosta: łączy cechy taniej pożyczki bankowej i prostotę formalną w jedno:

  • Pacjent zainteresowany zakupem drogich komercyjnych usług medycznych kontaktuje się telefonicznie z Konsultantem MediRat
  • Konsultant MediRat podczas jednej kilkuminutowej rozmowy telefonicznej weryfikuje zdolność i historię kredytową Pacjenta, ustala poziom ryzyka kredytowego oraz uzgadnia z Pacjentem warunki Umowy ratalnej, po czym wysyła kuriera z Umową do Pacjenta
  • MFG SA przelewa środki na rachunek Partnera (placówki, która realizuje usługę)
  • Pacjent spłaca pierwszą ratę po ok. miesiącu od podpisania Umowy.

Pacjent może całość kosztów zabiegu i wszystkich usług z nim związanych zapłacić w ratach, lub część kosztów pokryć z własnych środków a resztę sfinansować MediRatami. Wariant finansowania zależy od indywidualnych potrzeb Pacjenta oraz od zdolności kredytowej na potrzebną kwotę.

Po podpisaniu umowy o współpracy Pacjent może płacąc w ratach zakupić każdą świadczoną przez klinikę usługę: medyczną, medycyny estetycznej, rehabilitacyjną, wypożyczenie lub sprzętu rehabilitacyjnego, leczniczego lub kosmetycznego.

Partner mający umowę z MFG SA może proponować zweryfikowanemu Pacjentowi na raty całą swoją ofertę usług i sprzętu leczniczego:

  • wszelkiego rodzaju zabiegi stomatologiczne, medyczne, medycyny estetycznej, rehabilitacyjne, operacje, konsultacje etc.
  • wszelkiego rodzaju leczenie wraz z pobytem w szpitalu i rehabilitacją oraz pobytem w hotelu, jeżeli jest to w ramach jednej procedury i jednego podmiotu medycznego
  • pakiety rehabilitacyjne
  • sprzęt zdrowotny, rehabilitacyjny, protezy etc.
  • badania diagnostyczne, badania genetyczne
  • leczenie uzależnień.

Podstawowy zakres Umowy o współpracy umożliwia Partnerowi medycznemu całkowicie bezpłatne świadczenie usług MFG SA w jego interesie. Bezpłatne są także materiały marketingowe oraz udział w wybranych akcjach promocyjnych.

Placówka nie jest w ogóle zobowiązana do udziału w procedurze finansowania, pracownicy nie muszą niczego wypełniać itd. Tym zajmuje się specjalnie przeszkolony Konsultant telefoniczny, który podczas rozmowy:

  • omawia potrzeby Pacjenta
  • przeprowadza weryfikację Pacjenta w bazie informacji kredytowej,
  • szacuje ryzyko kredytowe i ustala z Pacjentem szczegóły i warunki Umowy ratalnej,
  • kieruje kuriera z Umową do podpisania w dogodne dla Pacjenta miejsce (np. na adres domowy)
  • po podpisaniu przez Pacjenta Umowy zleca przelew pełnej kwoty za zabieg na rachunek kliniki (Pacjent spłaca pierwszą ratę ok. miesiąc później).
  • Ponieważ polscy Pacjenci nie są przyzwyczajeni do tego typu płatności za usługi medyczne – w interesie Partnera jest przekazanie takiej informacji Pacjentowi o możliwości opłacenia wszystkich usług na raty.

W wielu przypadkach cena komercyjnej usługi w prywatnej klinice jest dla Pacjenta zbyt dużą barierą. System płatności ratalnych MediRaty ma ten problem w jak największym stopniu rozwiązać i umożliwić Pacjentowi większy dostęp do usługi, od której wykonania może zależeć jakość życia. Dla Partnera medycznego natomiast jest to pomoc w prowadzeniu podstawowej działalności: leczenia, która polega na przejęciu kwestii finansowania w sposób jak najbardziej przystępny.

Aby powyższe warunki zostały spełnione Pacjent musi otrzymać informację o takiej możliwości. Najważniejszym i najbardziej wiarygodnym dla Pacjenta źródłem informacji jest placówka medyczna i na niej spoczywa głównie rola informacyjna. MFG SA natomiast dba, poza terminowym rozliczaniem środków o informowanie, w jakich placówkach płatność ratalna jest możliwa „od ręki”. Więcej informacji u Menedżerów Regionalnych. Wzór Umowy o współpracy.

Tak, praktykujemy takie rozwiązanie: Pacjent chciałby rozliczyć się w ratach, ale gabinet nie podpisał jeszcze z MFG SA umowy o współpracy.

Wystarczy, że gabinet prześle do nas (pok@mediraty.pl) fakturę pro-forma za leczenie Pacjenta, która zostanie opłacona przez nas natychmiast po pozytywnym zweryfikowaniu zdolności kredytowej Pacjenta i profilu działalności gabinetu.

Podstawowe oprocentowanie roczne dla pożyczek do 5 000 zł wynosi 5,99% a dla pożyczek 5 001 zł do 30 000 zł wynosi 3%. Pacjent ponosi dodatkowe koszty finansowania w związku z posiadaniem gorszej historii kredytowej. Ubezpieczenie MediRaty Assisatnce jest bezpłatne.

Główną zasadą systemu MediRaty z punktu widzenia Partnera medycznego jest przeniesienie całego ryzyka za opóźnienia w spłacie zobowiązania lub zaprzestania spłaty na MFG SA. W takiej sytuacji uruchamiana jest standardowa, opisana w Umowie ratanej z Pacjentem procedura windykacyjna, w którą Partner medyczny w żaden sposób nie jest angażowany, nie uczestniczy w niej.

Każdy przypadek jest indywidualny i analizowany przez nas z dużą precyzją. Standardowo korzystamy z bazy informacji kredytowej, analizujemy sytuację zawodową, materialną i rodzinną Pacjenta. W ten sposób Pacjent otrzymuje konkretną kategorię, od której zależą warunki oferty. Jedną z kategorii są Pacjenci o statusie „całkowity brak zdolności kredytowej” – jesteśmy dalecy od udzielania finansowania takim osobom, aby ochronić ich od ryzyka wpadnięcia w przyszłości w mniejsze lub większe tarapaty finansowe. Reasumując: robimy wszystko, aby być fair wobec Pacjentów i jest to dla nas powód do dumy.

Z drugiej strony jesteśmy firmą z branży consumer finance i zajmujemy się pożyczaniem pieniędzy, które powierzają nam np. polskie banki spółdzielcze. Nie sfinansujemy zabiegu Pacjentowi, gdy z naszej analizy wyniknie, że ryzyko nie spłacenia jest zbyt wysokie – byłoby to działanie całkowicie nieracjonalne.